Gå videre til innhold
SiO måler hvert år hvor fornøyde studentene er med tilbudet.
SiO måler hvert år hvor fornøyde studentene er med tilbudet.

Nyhet -

Høyest tilfredshet med trening, barnehage og foreninger

SiO måler hvert år hvor fornøyde studentene er med tilbudet. Den overordnede kundetilfredsheten er på 4,4 på en skala til 6. Spesielt er tilbakemeldingene gode på trening, barnehage og foreningskurs.

Hovedfunn fra SiOs kundetilfredshetsundersøkelse 2018 er nå tilgjengelig. Undersøkelsen er utført av OMG på oppdrag fra SiO i perioden 30. september til 10. oktober 2018. Formålet er å få innsikt i hvordan studentene opplever SiO og tjenestene SiO leverer.

- Jeg er glad for å se at SiO får mange gode tilbakemeldinger og har positiv betydning for studenttilværelsen. Undersøkelsen gir også nyttige innspill til hvor studentene mener SiO har forbedringspotensial, sier Vetle Bo Saga, leder for hovedstyret i SiO.

Kundetilfredshet
SiOs overordnede kundetilfredshet er 4,4 på en skala fra 1 til 6 og scorer på det jevne. I 2017 var tallet 4,3. Scorene på de ulike tjenesteområdene er stort sett gode, selv om det spriker noe i vurderingen. Studentene ønsker seg også mer informasjon om SiOs tilbud.

- Vi ser at tilfredsheten er aller høyest når det gjelder treningstilbud, barnehage og kurs for foreninger. Resultatene er mer ujevne på områdene Bolig og Mat og Drikke, sier Gunn Kirsti Løkka, markeds- og boligdirektør i SiO.

- Funnene viser at vi må jobbe med å styrke boopplevelsen på studentbyene våre, slik vi nå gjør på Kringsjå studentby, Når det gjelder serveringstilbudet jobber vi med å skreddersy tilbudet til studentene, slik at de opplever enda mer verdi for pengene. Pris og kvalitet er viktigst for studentene og vi ser en positiv utvikling for serveringstilbudet, sier Løkka.

Hjelpsom og tilgjengelig
Når studentene blir bedt om å beskrive SiO med ett ord er det «hjelpsom» flest nevner. Også «tilgjengelig» blir nevnt hyppig, sammen med «inkluderende» og «hyggelig».

- Det er hyggelig at ordene hjelpsom og tilgjengelig går igjen om SiO. Service og tilgjengelighet er noe vi jobber med og ønsker å bli enda bedre på, sier Løkka. – I år har vi blant annet lansert en ny app med oversikt og informasjon om SiOs tilbud. 

Fakta om undersøkelsen
OMG har bistått SiO med gjennomføringen av en kvantitativ undersøkelse blant studenter som er registrert med epostadresse hos SiO. Undersøkelsen ble gjennomført 30.09. til 10.10. 2018 og det kom inn 5270 svar.

Emner

Regions

Kontakter

Nina Langeland

Nina Langeland

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør 926 18 141

SiO jobber for å gjøre hverdagen til studenter bedre

SiO er studentsamskipnaden for 27 studiesteder i Osloregionen. Mer enn 75 000 studenter betaler semesteravgift til SiO og kan bruke de ulike tilbudene våre. Hovedoppgaven vår er å tilby produkter og tjenester som gjør studiehverdagen effektiv og stimulerende, og bidrar til at studentene trives. Jobben vi gjør skal bidra til at studiestedene våre har de mest attraktive læringsmiljøene i landet.

Studentsamskipnaden SiO
Trimveien 4
0314 OSLO Oslo
Norge