Følg Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus (SiO)

Blogginnlegg

​  Lytter til studenter med glutenallergi

​ Lytter til studenter med glutenallergi

Blogginnlegg   •   apr 19, 2018 05:00 CEST

De senere årene har det vært økt oppmerksomhet rundt plager fra gluten, enten det er cøliaki eller andre former for glutenintoleranse. Flere ønsker glutenfritt enn for bare et par år siden. Vi i SiO Mat og Drikke lytter og lærer. for å finne ut hvordan vi i kantinesegmentet på universitet og høyskolene i Oslo og Akershus kan møte behovet.

Kutter mastvinn med KUTT Gourmet

Blogginnlegg   •   apr 06, 2018 16:13 CEST

Blogginnlegg skrevet at Even Rosted, en av to KUTT-kokker, KUTT Gourmet, Blindern. Han forteller om eventet den 18. april der studenter kan lære mer om å spare penger og miljø gjennom å kutte matsvinnet. Oppskrift fra KUTT Gourmet, Blindern. Han skriver om utfordringene studenter kan ha når det kommer til matkasting og gir tips og råd for å unngå matsvinn.

SiO Mat og Drikke forbedrer vegetar- og vegantilbudet

Blogginnlegg   •   apr 03, 2018 05:30 CEST

SiO Mat og Drikke har lenge tilbudt vegetarmåltider og vegan-alternativer til studenter og ansatte som spiser hos oss. Det er ikke bare pop up-konseptet Blindern Vegetariske som tilbyr kreative retter for vegetarianere. De store spisestedene våre serverer vegetarrett hver eneste dag og vi etterstreber alltid å ha et vegetarisk alternativ tilgjengelig.

Blogginnlegg   •   mar 12, 2018 12:30 CET

​Å bryte brød og dele et måltid skaper nærhet mellom mennesker. Det eneste som kanskje skaper enda mer stemning og fellesskap, er det å lage maten sammen også. Onsdag 14. mars fra 14- 17 inviterer vi på ny studentene til å bake hjemmebakt med oss. Slik håper vi at denne ettermiddagen på Deiglig Bakeri kan skape litt hjemlig hygge og påskestemning som et avbrekk fra lesesalen

Terskelen for deltakelse i foreningslivet senkes

Blogginnlegg   •   nov 01, 2017 12:00 CET

For å kunne prestere godt som student er det viktig at læringsmiljøet er bra og at det sosiale er godt. Ved Utdanningsinstitusjonene i Oslo finnes det over 450 foreninger og man skulle derfor anta det skulle være lett å finne noe som kan være av interesse.