Følg Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus (SiO)

SHoT2018

Studentbolig

Helse og rådgivning

Byggeprosjekter i SiO

Eksamensboost

KUTT Gourmet

Studentslippet

Studentbolig 25 SiO 16 Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus 12 Kringsjå Studentby 12 Studenthelse 10 Student 9 Studentliv 7 Byggeprosjekter i SiO 7 SHoT2018 5 Studenter 5 Bedre studentliv 5 psykisk helse 5 Helse og rådgivning 5 Massivtre 4 Eksamensboost 4 Matsvinn 4 KUTT Gourmet 4 Overskuddsmat 3 Vi møtes utenfor 3 Snap 3 SiO Mat og Drikke 3 SiO Bolig 3 Eksamen 3 Miljø 3 Matkasting 3 Studentenes helse- og trivselsundersøkelse 3 SiO Helse og rådgivning 3 fysisk helse 3 leie bolig 2 Studenthovedstaden 2 årsregnskap 2 Bærekraft 2 råd 2 heistudent 2 Podcast 2 KUTT 2 Helse 2 Påskeeggjakt 2 Trening 2 Verdensdagen for psykisk helse 2 Solceller 2 HELT ÆRLIG 2 Friluftskino 2 mat på campus 2 eksamensnerver 2 Studentenes helse- og trivselsundersøkelse 2018 2 Mat og Drikke 2 heistudentliv 2 SiO Athletica 2 studier 2 Søvn 1 Byutvikling 1 Studiestart 1 Tannhelse 1 Matvett 1 fastlege 1 utbygging 1 Skiutleie 1 Easter Egg Hunt 1 Hjelp 1 Vårpuss 1 Prokrastinering 1 Reisevaner 1 Love Actually 1 Semesterstart 1 HiOA 1 marka 1 Utendørs 1 spisested 1 Podkast 1 matkast 1 studieliv 1 Veganer 1 Verdensdagen 1 psykiskhelse 1 massivtrehus 1 Julegrantenning 1 Julegran 1 Vi møtes ute 1 studenttannlege 1 studenttannhelse 1 SiOeksperter 1 eksamensråd 1 søvnråd 1 eksamenstid 1 Siostudentliv 1 Lønnsomt 1 Familieboliger 1 SiO Helse 1 Studenters psykiske helse 1 SiO Foreninger 1 Studentforeninger 1 Studentmiljø 1 Studentmottak 1 Studentboligbygging 1 Snapreporter 1 DJ Aftersun 1 Studentslippet 1 Sykkel Oslo 1 Sykkelbyen Oslo 1 Søk studentbolig 1 Søk studentbolig nå 1 Våre beste tips til boligsøkere 1 Sogn Studentby 1 Slik bor du på studentbolig i Oslo 1 bytt fastlege 1 Studenttilpasset 1 Studentforeldre 1 utekino 1 lalaland 1 SiO Kundeservice 1 Studenthverdagen 1 førsteåret 1 studielivet 1 erfaringer 1 høyskoler 1 KUTT Matsvinn 2020 1 komplimentskampanje 1 Gledesfestival 1 Visningsleilighet 1 Pepperkakebaking 1 Olav M. Troviksvei 68 1 Blindern 1 eksamenspause 1 Studenthelse.no 1 langrennski 1 Vetle Bo Saga 1 SiOs hovedstyre 1 studentvelferd 1 tilbud til studenter 1 studenthelsebegrepet 1 geovarme 1 Norges største studenthelseundersøkelse 1 studentstyrt 1 Råd om vegetar 1 unngå matkasting 1 KUTT-kokken 1 Olav M. Troviksvei 70 1 grønne studentboliger 1 klimavennlig 1 forsknings- og utdanningsminister 1 ordfører Marianne Borgen 1 eksamensangst 1 #vimøtesutenfor 1 Blindernveien 6 1 Community Catering NM 2018 1 Fellesvaskeri 1 Toma Servicepartner AS 1 mat 1 studentstyring 1 BI 1 Jul 1 Transport 1 Service 1 Glutenfritt 1 Halloween 1 stress 1 startup 1 psykolog 1 Rådgivning 1 vegan 1 Hus 1 vår 1 Gluten 1 Oslo 1 Visning 1 campus 1 Statens Vegvesen 1 Drift 1 mindfullness 1 utdanning 1 boost 1 Vedlikehold 1 Samfunnsansvar 1 Påske 1 Tannlege 1 kino 1 elev 1 Styreleder 1 vegetar 1 Hjem 1 forvaltning 1 råvarer 1 vegetarianer 1 Vegvesenet 1 Kosthold 1 studenttips 1 UiO 1 forbruk 1 bærekraftig 1 Chatbot 1 ernæring 1 Nordmarka 1 Språkteknologi 1 Åpning 1 Sykkel 1 studenttilbud 1 universiteter 1 Studenter med barn 1 Vis alle nøkkelord

Siste nyheter

Setter av 20 millioner til vedlikehold av studentboliger i Oslo

Pressemeldinger   •   apr 16, 2019 06:00 CEST

SiO oppnådde i 2018 et resultat i konsernet på 65,4 millioner kroner. Av dette settes 20 millioner kroner av til vedlikehold av studentboliger. Overskuddet skal komme studentene til gode gjennom å vedlikeholde og oppgradere eldre og slitte studentboliger. - Sunn økonomi og god drift gjør at SiO kan sette av penger til å bygge og vedlikeholde studentboliger, sier styreleder i SiO, Vetle Bo Saga.

Høyest tilfredshet med trening, barnehage og foreninger

Nyheter   •   apr 16, 2019 00:00 CEST

Hovedfunn fra SiOs tilfredshetsundersøkelse 2018 er nå tilgjengelig. Den overordnede tilfredsheten er på 4,4 på en skala til 6. Spesielt er tilbakemeldingene gode på trening, barnehage og foreningskurs. - Jeg er glad for å se at SiO får mange gode tilbakemeldinger. Undersøkelsen gir også nyttige innspill til hvor studentene mener SiO har forbedringspotensial, sier SiO-styreleder Vetle Bo Saga.

Blogginnlegg   •   apr 03, 2019 13:05 CEST

Presseinvitasjon til gjenåpning av SiO Helses tilbud på Blindern

Nyheter   •   apr 01, 2019 16:58 CEST

UiO og SiO inviterer til offisiell gjenåpning av SiO Helses tilbud på Blindern etter to års ombygging. Statsråd Iselin Nybø holder tale og foretar offisiell åpning sammen med Velferdstingsleder Maya Sol Sørgård og Universitetsdirektør Arne Benjaminsen. De nye lokalene på Blindern er Norges største studenthelsesenter, tilrettelagt for tverrfaglig samarbeid og digitale arbeids- og behandlingsformer.

SiO selger sin eierandel i Toma Servicepartner AS til Toma

Pressemeldinger   •   jan 16, 2019 12:00 CET

SiO overdrar sin eierandel på 49 % til Toma, som fra før eier 51 % av selskapet. Toma Servicepartner AS skal fortsatt levere tjenester til SiOs studentboliger og andre eiendommer. - Bakgrunnen for beslutningen er å sikre en videre utvikling av kvaliteten i leveransene for eiendomsdriften og servicen levert studentene, sier SiOs hovedstyreleder Vetle Bo Saga.

​Kringsjå Studentby har fått Norges største vaskeri

Nyheter   •   jan 09, 2019 13:04 CET

Kringsjå Studentby i Oslo har fått landets aller største fellesvaskeri. Vaskeriet åpnet i november og har 148 maskiner. Det gir kapasitet til nesten fem tonn studentklesvask om dagen. Oslostudentene har fra før av Norges høyeste vaskeri, som er plassert på toppen av Grünerløkka Studenthus i 17. etasje.

​SiO inviterer studenter og naboer til  førjulskino med Love Actually 9.12. under åpen himmel

​SiO inviterer studenter og naboer til førjulskino med Love Actually 9.12. under åpen himmel

Nyheter   •   nov 27, 2018 10:15 CET

SiO (Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus) arrangerer gratis friluftskino med Love Actually på Kringsjå Studentby. Studenter, naboer og alle som vil komme i julestemning inviteres til utekino med gløgg, popcorn og julegrantenning. Arrangementet er flyttet til søndag 9. desember kl. 18.00 på grunn av været.

Inviterer til eksamenslesepause med pepperkakebaking

Nyheter   •   nov 19, 2018 13:47 CET

SiO inviterer studentene til eksamenslesepause med gratis pepperkakebaking. Hvor: NIH Spiseri på NIH, Seilduken Kafe på KHiO, Deiglig Frederikke, UiO og Deiglig Fyrhuset, OsloMet. Når: Idrettshøgskolen 26.11. , Kunsthøgskolen 27.11., UiO 29.11, OsloMet 07.12. Hvordan: Ta plass ved langbordet. Du får pepperkakedeig og kjevle og kan stikke ut og pynte pepperkaker. Vi steker fortløpende.

Matvett og SiO inviterer  Oslostudentene til inspirasjonskurs for å kutte matsvinnet

Matvett og SiO inviterer Oslostudentene til inspirasjonskurs for å kutte matsvinnet

Nyheter   •   nov 13, 2018 17:21 CET

Matvetts Anne-Marie Schrøder og SiOs Even Rosted og Sverre Solhaug Gulliksen inviterer studenter til å minikurs for å redusere matkasting. Arrangementet holdes på KUTT Gourmet på Blindern torsdag 22. november kl 13:15-14, og ledes av Magnar Alain Hauge i SiO. Her blir det inspirasjon, tips og råd slik at du som er student kan spare miljøet og kutte matbudsjettet ved å kaste mindre mat.

Serverer studentene insektpizza

Nyheter   •   okt 30, 2018 05:00 CET

SiO Mat og Drikke inviterer studentene til å prøve pizza med melormer eller sirisser under Halloween. Insekttoppingen er sprø og proteinrik for den som tør, og kan også bli del av fremtidens studentmat. Jordas matressurser blir knappere i fremtiden, og vi må finne nye næringskilder. Insekter er proteinrike og gir lav miljøbelastning. Halloween er en fin anledning til å tenke litt nytt rundt mat.

​Union864 har åpnet på Kringsjå

Nyheter   •   okt 11, 2018 14:25 CEST

SiO Mat og Drikke har åpnet spisestedet Union864 på Kringsjå studentby. Her kan du møte naboer til pizza, kaffe, sandwicher og noe godt å drikke. Fabian Ullrich og Union864-teamet ønsker å lage et stamsted for studenter og alle som bor i nabolaget. Kom innom for morgenkaffen, kollokviegruppen, jobbøkten eller lunsjmøtet. Det blir DJ, quiz og andre sosiale aktiviteter på kveldene.

​Hver fjerde student sliter psykisk

Pressemeldinger   •   sep 05, 2018 11:00 CEST

Mer enn en av fire studenter opplever alvorlige psykiske symptomplager viser en ny undersøkelse fra studentsamskipnadene. - Fra en av seks i 2010, til en av fem i 2014 og nå er det mer enn en av fire som sliter. Dette må vi ta på største alvor, sier leder for Studentenes Helse- og Trivselsundersøkelse (SHoT) 2018, Kari Jussie Lønning.

Skal du skrive om SHoT 2018/ HELT ÆRLIG-undersøkelsen?

Nyheter   •   sep 03, 2018 06:00 CEST

Studentenes Helse- og Trivselsundersøkelse (SHoT) 2018 legges frem 5. september 2018. Her er nyttig informasjon for deg som skal skrive om undersøkelsen.

Presseinvitasjon - fremlegging av Norges største undersøkelse om studenters helse og trivsel (SHoT 2018)

Nyheter   •   aug 27, 2018 06:00 CEST

Onsdag 5.9. kl 10:30 legger samskipnadene frem hovedfunn fra Studentenes Helse- og Trivselsundersøkelse (SHoT 2018) fulgt av panelsamtale med statsråd, FHI og NSO. Undersøkelsen tar blant annet for seg fysisk og psykisk helse, livskvalitet, rus, studiemestring og økonomi. Forrige undersøkelse i 2014 viste bl.a. at en av fem studenter har alvorlige psykiske symptomplager.

​En av tre er ensomme – vi må bli flinkere til å inkludere

Nyheter   •   aug 16, 2018 14:02 CEST

Tall fra samskipnadenes studenthelseundersøkelse SHoT 2018, viser at nær en av tre norske studenter føler seg ensomme. - Statistikken tilsier at ca. 6 000 av disse nye studentene ofte vil være ensomme. Slik skal vi ikke ha det, sier Vetle Bo Saga, student og styreleder i SiO

Nær en av tre studenter er ofte ensomme

Pressemeldinger   •   aug 16, 2018 07:11 CEST

Nesten en av tre norske studenter opplever ofte eller svært ofte ensomhet i form av å savne noen å være sammen med, føle seg utenfor eller føle seg isolert. Tallet er hentet fra Studentenes helse- og trivselsundersøkelse 2018 (SHoT), også kjent som HELT ÆRLIG-undersøkelsen, som offentliggjøres 5. september 2018.

Inviterer til friluftskino på Kringsjå studentby

Nyheter   •   aug 14, 2018 18:41 CEST

Lørdag 1. september kl. 20 arrangerer SiO gratis friluftskino på Kringsjå studentby. Kinoglade studenter og naboer inviteres til å se den herlige musikalen The Greatest Showman.

Vi skal til NM!

Blogginnlegg   •   aug 06, 2018 06:00 CEST

Av Steffen Greff, adm.dir SiO Mat og Drikke

Tak over hodet i siste liten

Nyheter   •   jul 19, 2018 06:00 CEST

Er det fremdeles muligheter for deg som ikke har tak over hodet til studiestart? Her er tips og råd fra SiO.

Starter byggingen av studentboliger på Blindern

Nyheter   •   jun 04, 2018 05:30 CEST

Etter sommeren starter SiO byggingen av rundt 300 nye studentboliger i Blindernveien 6. Byggingen starter i september, med beregnet ferdigstillelse i siste halvdel av 2020. Det er Dyrvik Arkitekter som har tegnet de nye studentboligene.